Midieval village tour - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Nathalie Leenders - WaarBenJij.nu Midieval village tour - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Nathalie Leenders - WaarBenJij.nu

Midieval village tour

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

16 April 2014 | Spanje, Gerona

Vandaag ben ik op een midieval village tour geweest.
We gingen met een kleine super gezellige groep al vroeg op pad vanmorgen, samen met onze gids.

We gingen met een busje naar Girona, dit is een plaats een Catalonië.
Hier gingen we naar een dorpje dat heeeeel oud is ;)
Er stonden nog gebouwen uit 1600 e.d.

We hebben eerst met zijn allen heerlijk ontbeten bij een lokale bakker.

Toen zijn we een rondje gaan lopen door het dorp, het zag er werkelijk prachtig uit. Alle huizen hadden nog borden aan de buitenkant hangen van wat er vroeger verkocht werd, b.v. bij de Smit een hoefijzer e.d..

Het dorp is gebouwd op een grote rots die omsingeld is door water.
Boven op de rots stond vroeger een kasteel, deze was helaas zo goed als vergaan.

Er liep een muur om het dorp heen, maar de muur is van voor de tijd van het cement, het was een grote stapel stenen op elkaar die bleef staan door de grote stenen aan de boven en zijkanten.

Toen we het dorpje bekeken hadden gingen we hyken door het nabijgelegen bos.
Aangezien dit op een berg was was er een prachtig uitzicht!

En voor het eerst in mijn leven heb ik een echte waterval gezien!
Het zag er schitterend uit. Net zoals je in films ziet :)

Toen we terugkwamen bij het dorp gingen we naar het lokale restaurant om de dag af te sluiten met een heerlijke maaltijd.

Toen weer terug met het busje naar Barcelona!

helaas wel een beetje verbrand.. Maaar dat heb ik er wel voor over!
Ik heb een fantastische dag gehad :)